De huisstijl van SIEMei verandert

siemei logo nieuw v0.1 20-01-016Bavaria, Hema, Shell. Bijna moeiteloos kunnen we de logo’s van deze bedrijven voor de geest halen. De vorm en kleur herkennen we eenvoudig. Toch zijn deze logo’s in de loop van de jaren steeds een beetje aangepast om te blijven passen bij het betreffende bedrijf, de doelgroep en zelfs het tijdperk.

Ook het logo van SIEMei was aan vernieuwing toe. Kritisch onder de loep genomen bevatte het teveel verschillende boodschappen en dat zorgde voor verwarring. Tijd dus voor een nieuw jasje. Met hulp van onze sponsor DRUKO ontwikkelden we daarom een nieuw logo.

Vernieuwing logo
Het nieuwe logo is strakker vormgegeven en bevat nog steeds het kenmerkende beeld van de fabrieken, de gele en zwarte kleur én de karakteristieke letters SIEMei. Naast dit zogenaamde beeldmerk wordt de slogan ‘’ ’n Museum dat werkt’’ nog steeds gebruikt.

De onderdelen worden in een vaste verhouding geplaatst. Bovendien zijn er afspraken over welke vorm waar gebruikt zal worden. Die liggen vast in de huisstijl waarin naast het logo, de slogan en de exacte kleuren bijvoorbeeld ook het lettertype dat gebruikt moet worden, is vastgesteld. Zo zorgen we ervoor dat de stijl van SIEMei herkenbaar en eenduidig is en blijft.

Geleidelijk zullen we het oude logo vervangen door het nieuwe op onder meer de website, spandoeken, vlaggen, visitekaartjes, brochures, informatiebordjes oftewel overal waar het maar te zien is. Bovendien zullen we ervoor zorgen dat de zichtbaarheid van het logo in het museum en op het gebouw nog beter wordt.

Met het nieuwe logo beschikt SIEMei weer over een unieke, eenduidige en eigen stijl.